V e-shopech poprvé převažuje platba kartou nad dobírkou…

V e-shopech poprvé převažuje platba kartou nad dobírkou…

Pátek, 16. červen, 2017

Stále více Čechů platí své nákupy na internetu bezhotovostně. Přímá platba debetní či kreditní kartou se poprvé stala vůbec nejužívanější metodou. Vyplývá to z průzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK) a společnosti Nielsen.

Téměř třetina (29 procent) lidí uvedla, že své nákupy online platí nejčastěji kartou. Dlouho populárnější dobírku uvedlo jen 26 procent oslovených.

Ještě před pěti lety přitom ve stejném průzkumu preferovalo platbu kartou pouze 14 procent lidí, dobírku uvedlo 41 procent dotázaných.

Jelikož plateb kartou v online prostředí přibývá, snaží se firmy o další posílení bezpečnosti plateb. Společnost Visa chce například v nejbližší době představit novou verzi protokolu 3D Secure s označením 2.0, která má zahrnovat více informací o platbě a snadněji identifikovat případný podvod. Podobné vylepšení svého bezpečnostního protokolu chystá rovněž Mastercard.

Platba kartou je pak výhodná i pro obchodníky. Peníze mají k dispozici dopředu. A placení kartou proto podporují. Dalším důvodem nárůstu plateb kartou je i to, že je e-shopy ve stále vyšší míře umožňují. Mimo jiné i kvůli náběhu EET. To však bude na číslech příklonu k jednotlivým platebním metodám zřetelnější až letos.

Na celkovém nárůstu podílu plateb kartou se pak podílí i to, že Češi stále hojněji nakupují v zahraničních e-shopech. Největší internetový obchod světa Amazon stále nespustil svoji tuzemskou mutaci, Češi tedy de facto nakupují v Německu, ve Francii či Velké Británii.

Na "smetišti dějin" však dobírka každopádně neskončí. Podle údajů České pošty od roku 2013, kdy existují průkazná data, roste absolutní objem zásilek podaných na dobírku. Konstantně roste počet objednávek a tržby za nákupy v internetovém prostředí. Jen v tuzemských e-shopech podle APEK lidé loni utratili 98 miliard korun, meziročně o pětinu víc. Letos tato statistika podle odhadů vysoce překročí stomiliardovou hranici.

 

Za tým OVERSITO kvitujeme všechny pozitivní změny, je nezbytné, aby ve prospěch spotřebitele vše spolehlivě fungovalo…

Zpět na výpis


Fultextové vyhledávání
* Povinné pole
Pomocí tohoto pole najdete vhodné prodejce produktu, který hledáte